Hyundai и ирландската Aptiv правят съвместна компания за автономни автомобили
Двете фирми инвестират 4 млрд. долара, за да развият технологията до 2022 г.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Южнокорейската компания Hyundai Motor създава съвместно предприятие за 4 млрд. долара с базираната в Дъблин група за автомобилни технологии Aptiv за разработване на автономни коли до 2022 г. Това е най-голямата инвестиция на автомобилния производител в мобилната технология, защото изостава от конкурентите си в индустрията, съобщава Financial Times.
Ангажиментите
Hyundai заедно със своите поделения Kia Motors и Hyundai Mobis ще инвестират капитал от 1.6 млрд. долара в смесената компания, в която собствеността ще бъде разделена поравно. Освен това южнокорейската компания ще предостави 400 млн. долара под формата на услуги за инженеринг на превозни средства, средства за научни изследвания и интелектуална собственост. Aptiv, която преди се казваше Delphi Automotive, ще допринесе със своята технология за автономно шофиране и около 700 служители, за да разработят решения за автономно управление на автомобили.
Джойнт венчърът ще започне да тества системи без шофьор през 2020 г. и ще има готова за производство автономна платформа за шофиране до 2022 г.
"Новото съвместно предприятие поставя началото на пътуването ни с Aptiv към нашата обща цел да комерсиализираме автономното шофиране", заявява Ейсун Чунг, заместник-председател на Hyundai.
Централата на дружеството ще бъде в Бостън и ще се ръководи от Карл Ягнема, президент на Autonomous Mobility в Aptiv. То ще има технологични центрове в САЩ и Азия. Hyundai обяви, че корейските операции на съвместното предприятие ще послужат като ефективно изпитателно поле за автономни платформи за шофиране поради силните позиции на местния пазар и широко разпространената 5G мрежа в страната.
Време за наваксване
Hyundai заедно с Kia е петият по големина автомобилен производител в света, но изостава от конкурентите при създаването на автономни автомобили и технологии за електрически превозни средства. Миналата година компанията обяви амбициозен план да инвестира 21 млрд. долара в електрически автомобили, автономни превозни средства и свързаните с тях технологии. През последните години южнокорейската група подписа и много сделки с технологични компании, за да компенсира изоставането си.
През юни Hyundai разшири партньорството си американския стартъп за самоуправляващи се коли Aurora, а през март подписа споразумение с руската технологична компания Yandex, за да е по-конкурентна на компании като Waymo на Alphabet, Tesla и General Motors.
"Голямата инвестиция в джойнт венчъра, въпреки че дойде малко късно, ще намали рисковете Hyundai да изостане в надпреварата за автономните автомобили", коментира Лий Ханг-Коо от Корейския институт за индустриална икономика и търговия.
Традиционните автомобилни производители се обединиха с технологични групи за разработване на софтуер за свързани автомобили и съвместни платформи, за да създадат напълно автономни автомобили. Toyota работи със SoftBank за разработване на технологии, докато Ford си партнира с китайската интернет група Baidu за тестване на самоуправляващи се автомобили. Volvo пък доставя автомобили на Uber.
Aptiv беше първата компания, чиито мобилни решения бяха използвани в производството на автономни автомобили с търговска цел.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.