Известен е фактът, че американците си падат по огромни всъдеходи с мощни бензинови двигатели. Сега обаче иракската петролна криза засегна и пазара отвъд Океана и производителите съвсем естествено се обърнаха и към твърде модерните напоследък дизелови агрегати. Новото предложение от култовата марка Jeep се нарича Commander и въпреки всичко се оборудва с огромен бензинов V-образен осмак. За Европа обаче се предлага и една далеч по-примамлива модификация, в която е монтиран V-образен шестцилиндров трилитров дизел. Този всъдеход вече е и на нашия пазар, а точното му обозначение е Commander Limited 3.0L V6 CRD. Американците се надяват именно този Jeep да командва парада сред возилата с повишена проходимост. Всъщност Commander е построен на базата на новото Grand Cherokee, но вече е седемместен, по-дълъг само с 50 мм и със значително по-ръбат вид.
Екстериор
Именно грубите и изсечени форми по външния вид на Commander го правят да изглежда значително по-голям от донора си. Едно интересно и доста свежо за марката решение е сдвоените вертикално разположени предни светлини. Те също са с доста изсечени форми, а в комплект с масивната хромирана радиаторна решетка придават на Commander изключително груб и агресивен вид. Както вече споменахме в техническо отношение всъдеходът се базира на новото Grand Cherokee, но визуално между тях не би могла да бъде открита почти никаква прилика. В стилистично отношение автомобилът е издържан по-скоро в духа на позабравените традиции от недалечното минало и определено придава на Commander собствена идентичност. Родовата принадлежност на всъдехода би могла да бъде разкрита по-лесно, ако по-скоро отправите поглед към модели като Willys и най-вече първото поколение на Cherokee.
Интериор
Решенията в салона много точно следват външния вид на автомобила. На пръв поглед всичко изглежда грубо и масивно, но много бързо се усеща изтънченият стил, функционалността и луксът, който струи отвсякъде. При Commander няма да откриете евтини пластмаси и некачествена сглобка. Пред водача са разположени основните прибори - скоростомер, оборотомер, както и уреди за отчитане на нивото на горивото и температурата на охладителната течност. Между тях има интегрирани дисплеи, отчитащи работата на борд компютъра. Като цяло приборите са информативни, като изключим факта, че именно тези електронни дисплеи са додста малки и не предлагат оптимална видимост. Седалките са удобни, снабдени са с всички необходими регулировки, като са амфитеатрално разположени. С други думи, всеки следващ ред е по-висок от предния. По този начин видимостта на всички пасажери е отлична. Третият ред седалки ефектно може да бъде сгънат и за секунди да се озове отдолу на равния под. Така багажният отсек, освен че впечатлява с габарити, става много функционален. Проблемът е, че дължината спрямо Grand Cherokee е увеличена само с пет сантиметра, а в багажното отделение са интегрирани още две седалки. Това е и един от основните недостатъци на интериора. Последните две кресла не са достатъчно удобни най-вече заради намаленото разстояние за краката на пасажерите, а освен това когато са разгънати багажното пространство е просто символично. Благодарение на високо разположения таван на всъдехода (+100 мм. спрямо Grand Cherokee), пътуващите на последния ред двама пътници се радват на удобство във вертикалната равнина.
Двигател и ходови характеристики
Фирмената трансмисия, наречена Quadra-Drive разполага с електронно изменение на въртящия момент към предния и към задния мост. При нужда системата може да пренасочи цялата тяга на мотора към едно-единствено здраво зацепено в пътната настилка колело. В нашия случай говорим за второ поколение на тази система и естествено доста по-усъвършенствано. Това става чрез сложна система от раздатъчна кутия, самоблокиращи междуколесни и междуосев диференциали. Тези диференциали са удобни защото сработват само при необходимост.Що се касае до агрегата за Европа най-голям интерес представлява заимстваният от Mercedes-Benz трилитров дизелов CDI мотор. В случая той е обозначен по американските стандарти и се нарича CRD. Притежава отлично ускорение, завидна динамика и прилични норми на икономичност. Мощността му е впечатляваща, а вибрациите са силно намалени. Недостатък по отношение на возия е подчтертано силният крен в остри завои, което е за сметка на комфорт и меко возене. При екстремално спиране новият Commander въобще не се отклонява от траекторията си благодарение на перфектната спирачна система. Пасивната безопасност е увеличена значително заради засилената якост на каросерията.
Цена
По-висока от тази на повечето алтернативи, но като се има предвид най-вече марката, надеждността и изключителното качество на изработка, може да се твърди, че цената е атрактивна. Освен това Commander превъзхожда конкуренцията по показател проходимост - основен фактор за подобен род возила.
Jeep Commander Limited 3.0L V6 CRD
|
Плюсове
|
1. Проходимостта на Commander е много добра благодарение на електронната система Quadra-Drive. 2. Трилитровият дизелов двигател се характеризира с добра динамика, оптимален въртящ момент и икономичност, и много мощ. 3. Качеството на самата сглобка е на изключително високо ниво. 4. Благодарение на третия ред седалки можете да намалите 20% от цената, но само в случай, че имате регистрирана фирма по ДДС. 5. Пасивната и активна безопасност са на върхово ниво. |
Минуси
|
1. Цената е по-висока от тази на алтернативите. 2. Третият ред седалки не предлага необходимия комфорт. 3. При висока скорост кренът в завоите е по-голям. |
Jeep Commander Limited 3.0L V6 CRD
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен шестцилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
2 987 куб. см.
|
Максимална мощност
|
160 Kw/218 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
510 Нм при 1 600 - 2 800 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0:1
|
Маса на единица мощност
|
10.6 кг/к.с. (14.5 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 787 1 899 1 826 |
Междуосие
|
2 780
|
Маса, кг
|
2 315
|
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
170 - 1 776
|
Вместимост на резервоара, л
|
78
|
Разход на гориво: |
13.5 л/100км
9.2 л/100км 10.8 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.0
|
Максимална скорост
|
190 км/ч.
|
Гуми
|
245/65R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 117 916 |
Базово оборудване
|
ABS, ESP - електронно стабилизираща програма, лети джанти, двузонален климатроник, спирачен асистент, аудио CD-система с шест високоговорителя, покривало за багажното отделение, странични ел. сгъваеми и отопляеми огледала, регулиране на фаровете по височина, ел. предни и задни стъкла, допълнителни фарове за мъгла, тонирани стъкла, самостоятелно отварящо се задно стъкло, интегрирана в задното стъкло антена, ахроматично централно огледало за обратно виждане, кожен волан, четири въздушни възглавници + “завеси” и за трите реда седалки, преден и заден паркинг асистент, ел. регулируеми педали с памет, централно заключване с дистанционно управление, имобилайзер, серво усилител на волана, предни ел. седалки с памет - осем позиции за водача и четири за пасажера до него, кожен салон, преден и заден диференциал с ограничено приплъзване, чистачки със сензор за дъжд, задни светлини за мъгла, аларма, темпомат, управление на аудиото от волана, регулируем по височина волан, предупреждение за ниско налягане в гумите, борд компютър, боя металик, отопляеми седалки, оборотомер и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Jeep Commander Limited 3.0L V6 CRD
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
LAND ROVER DISCOVERY
|
|
Работен обем
|
2 790 см3
|
Мощност
|
140 кВт/190 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
440 Нм при об/мин 1 900
|
Габарити, мм
|
4835/1915/1840
|
Ускорение
|
12.8 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.8 л/100 км 7.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
98 078 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Автоматик
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
NISSAN PATHFINDER
|
|
Работен обем
|
2 488 см3
|
Мощност
|
120 кВт/174 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
403 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4 740/1850/1865
|
Ускорение
|
12.3 сек
|
Максимална скорост
|
175 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
11.5 л/100 км 7.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
93 528 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Автоматик
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
TOYOTA LAND CRUISER
|
|
Работен обем
|
2 982 см3
|
Мощност
|
150 кВт/204 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
343 Нм при об/мин 1 600
|
Габарити, мм
|
4850/1820/1875
|
Ускорение
|
12.7 сек
|
Максимална скорост
|
165 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
11.5 л/100 км 8.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
108 672 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Автоматик
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА